Pilates

(Please scroll down for English.)

Pilates bestaat uit een serie van vloeiende oefeningen, uitgevoerd op een mat. Pilates oefeningen zijn altijd gebaseerd op de volgende principes:

– concentratie,
– controle,
– precisie,
– innerlijke stabiliteit,
– ademhaling,
– coördinatie,
– vloeiende bewegingen.

Pilates zorgt voor een sterke kern
Elke Pilates oefening is uitgevoerd en gebaseerd op een creëren van een sterke onderkant van het lichaam. Dit betekent dat er een goede samenwerking plaats moet vinden van de gehele rug en de buikspieren waarbij de bekken een belangrijke rol spelen omdat ze haast de hele les door actief blijven.
Een sterke kern geeft je lichaam meer energie en balans met alles wat je doet. De oefeningen tijdens de lessen zorgen voor een sterkere rug een goede lichaamshouding. Hier heeft het menselijk lichaam uiteraard dagelijks profijt van!

Tijdens de Pilates lessen gebruik je je eigen lichaamsgewicht. De resultaten liegen er uiteindelijk niet om! Bij regelmatig Pilates praktiseren, zorgt voor sterke spieren, een betere lichaamshouding, meer stabiliteit, meer flexibiliteit en fysieke fitheid over het algemeen. Pilates behandeld ook de zogeheten ‘Kunst van de beheersing’. Pilates gaat uit van wanneer je de geest kan beheersen, je hierdoor het lichaam ook beheerst. Wat ook een groot voordeel is van het regelmatig beoefenen van Pilates, is dat het lichaam sneller hersteld van ziekte en chronische lichamelijke klachten. Ook versnelt het de genezing van blessures en andere fysieke ongemakken.

Pilates lessen
Het beste is om Pilates voor de duur van minimaal één uur te beoefenen en ongeveer 2 á 3 keer per week. Na 2 tot 4 weken zal je verschil voelen en ook daadwerkelijk resultaat zien van de afgelopen inspanningen! Het lichaam zal een bepaalde postuur voor langere tijd moeiteloos kunnen aanhouden. Dit is het bewijs dat de effecten van Pilates doordringen en het lichaam ze zich eigen heeft gemaakt. Na verloop van tijd zal het lichaam strakker en harmonieuzer aanvoelen!

Intensiteit niveau Pilates:

*****

Bekijk ons rooster voor de Pilates lessen!


 English

Pilates consists of a series of flowing exercises performed on a mat. Pilates exercises are always based on the following principles: concentration, control, precision, inner stability, breathing, coordination and smooth flowing movements. Every Pilates exercise is performed with emphasis on a strong ‘powerhouse’ or ‘core’. This means the cooperation of back, abdomen, and pelvic floor as they stay active for the entire lesson. A strong core gives you more strength and balance in everything you do. De exercises strengthen your back in your daily life and ensure good posture.

Pilates during practice
In the training, you use only your own bodyweight. The results and stronger core muscles, better posture, more stability, added flexibility and overall physical fitness. Pilates called his method ‘the art of controllogy’. He firmly believed in the idea that by controlling the mind, you can more easily control the body. Thus with Pilates concentration is important to do the exercises well. You will also improve your body awareness and build a better posture through developing a flexible and stronger back.

Pilates is also used for recovery from illnesses and chronic conditions. It helps with recovery from injuries and physical discomfort.

It’s best to practice Pilates for an hour, 2-3 times per week. After 2-4 weeks, you will notice a difference. The first thing you will notice is that you can hold the postures for longer, because your body is stronger. Over time, you will find your body becoming tighter and more toned, and your athletic performance will be better than ever!!

Intensity level Pilates:

*****

Check out our Pilates lessons!