Core Flow Yoga

(Please scroll down for English.)

Core Flow Yoga lessen zorgen er niet alleen voor dat dit gedeelte van je lichaam er goed uit ziet, maar hebben vooral als doel om te voor te zorgen dat eventuele rug pijn verminderd en uiteindelijk verdwijnt. Daarnaast zullen deze lessen een fantastische basis vormen om je yoga praktijk te verbeteren. Voor veel gevorderde yoga poses is het van cruciaal belang om een sterk korset te hebben.
Core spieren zijn meer dan alleen buikspieren. Ze bestaan uit een verzameling spieren aan de voor en achterkant van de torso, welke je korset vormen. Wanneer dit korset goed getraind is, geeft het je ruggengraat voldoende ondersteuning.

In deze lessen beginnen we meestal met ademhalingsoefeningen en zonnegroeten, waarna we verder gaan met oefeningen welke de voorzijde van de core sterker maken. Daarna zullen er strekte oefeningen gedaan worden welke de ruggengraat verlengen. Vervolgens zullen er oefeningen gedaan worden om de spieren in de rug te versterken, waarna er rek oefeningen gedaan worden om de ruggengraat te draaien. Door het doen van deze oefeningen zal het bereik van de beweging verbeteren.
Onze Yoga voor Core sterkte lessen zijn intens, maar wel geschikt voor alle niveaus. Afhankelijk van je fitness niveau, kunnen er variaties op de yoga houdingen voorgesteld worden tijdens de les, zodat je jezelf kunt uitdagen op een manier die voor jou te doen is. Door vaker naar deze lessen te komen, zal je je verbazen over de kracht welke je zal ontwikkelen. En eventuele rugpijn zal verminderen en uiteindelijk verdwijnen.

Core sterkte en Rug problemen
Je core spieren verankeren je ruggengraat, daarom zullen zwakke core spieren er voor zorgen dat andere rug spieren harder moeten werken. Bij veel mensen zijn deze spieren overwerkt, wat tot chronische spierpijn kan leiden. Door het versterken van de core spieren, wordt de werklast van de rug spieren ontlast, zodat de pijn verdwijnt.

Yoga is ook een fantastische manier om scoliose , een conditie waarbij de ruggengraat asymmetrisch verloopt, te reduceren. Door het versterken van de core spieren zal er meer ondersteuning zijn voor de ruggengraat, waardoor deze minder asymmetrisch gevormd zal zijn.

Core Sterkte en je Yoga Beoefening
Het versterken van je Core is een van de beste dingen die je kan doen om uiteindelijk meer geavanceerde yoga houdingen te kunnen doen, zoals Hoofdstand (Sirsasana), Crow (Bakasana), Dansende Shiva (Natarajasana), en meer. De reden hiervoor is simpel. De Core is het midden van je lichaam. Door deze te versterken, stabiliseer je deze. Met een stabiele Core heb je meer controle over je zwaartepunt. Hierdoor heb je moeiteloos controle over je lichaam.

Yoga voor Core Sterkte lessen
Tenzij anders gespecificeerd, zijn al onze klassen geschikt voor alle niveaus. Yoga voor Core Sterkte is geschikt voor iedereen die op zoek is naar een inspirerende yoga klas.

Intensiteit niveau:

*****

Bekijk ons rooster voor de Yoga voor de Core lessen!


 English

Core muscles make up more than just the six-pack. They make up a series of muscles on the front and back of the torso, which make up a corset. This corset, if properly trained, gives the spine support.

Lotus Fish’s Core Flow Yoga classes not only make this area of the body look nice, but more importantly, they serve a practical purpose of helping you to minimize and eventually eliminate back pain. Not only that, but this class will give you a fantastic foundation from which to advance your yoga practice. For many advanced postures, you will find that the key to being able to perform them is a strong core.

In these classes, usually we warm up with breathing exercises and sun salutations, then progress to exercises to strengthen the front of the core, then stretches for the length of the spine, then exercises to strengthen your back muscles, then stretches to twist the spine, which over time, improves your range of motion.

Our Core Flow Yoga classes are intense, but they are suitable for all levels. Depending on your fitness level, variations are given during class, allowing yourself to challenge yourself in a way that is doable for you. By continuing to come to class, over time you will surprise yourself with the strength that you develop, and you will reduce and eventually eliminate back pain from your life.

Core Strength and Back Problems
Your core muscles anchor your spine. Thus, if these muscles are weak, then the other structures of your spine, such as your back muscles, will have to work harder. For many people, these structures end up overworked, leading to chronic pain. By strengthening your core muscles, you reduce the workload of your back, which reduces pain.

Yoga is also a fantastic remedy for scoliosis, a condition where the spine’s curvature makes it asymmetrical. By strengthening the core muscles, you provide support for your spine, encouraging the curvature to reduce.

Intensity level:

*****

Check out our Core Flow Yoga lessons!